Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1268

Over ons

Allebei een passie voor dieren, natuur en landschappen en dat is de reden om veel te reizen.

Over onze reis

In 2010 is het een echte Afrika-reis, waarin apen centraal staan. En we gaan op meerdere manieren met de apen aan de slag: verzorgen (Kameroen), er over vertellen (Zuid-Afrika) en ze in het wild proberen te zien (Oeganda en Rwanda). En uiteraard proberen we de wereldvogellijst wat aantallen betreft op te krikkken naar 2500 soorten. De teller van het aantal gespotte vogelsoorten staat nu op krap 2100 en met een beetje geluk én veel vogeluren komen er zo'n 400 bij.

Eind 2012 zijn we met 10 anderen langs diverse apenprojecten in Indonesië en Maleisië gereisd. Dat is een  hele leuke reis geworden!

Begin 2014 gaan we weer wat bijzonders doen: terug naar Kameroen, maar met name de 2,5 week op Bioko (Equatoriaal Guinea) worden hopelijk heel speciaal: kamperen in het regewoud met amerikaanse wetenschappers en andere vrijwilligers om zoveel informatie over de fauna te verzamelen! Met daarbij kans op het spotten van 7 apensoorten!

Eind 2014 zijn we naar Sri lanka gegaan, een heerlijk vakantieland. In het voorjaar van 2015 hebben we neef(je) Oscar bezocht in Ghana. Alex is in zijn uppie eind 2015 op een 'cruise' naar de Falkland eilanden en South Georgia gegaan.

2016 is begonnen met een vijfweekse trip naar Belize en Guatemala. Het aantal bezochte landen (volgens de Unesco) staat daarmee op 49 en dus komt de 50 in zicht!

Bezochte landen

Wij hebben 51 landen (20%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Belize, Canada, Chili, Congo-Kinshasa, Costa Rica, Denemarken, Dominica, Duitsland, Egypte, Equatoriaal-Guinea, Finland, Frankrijk, Gambia, Ghana, Griekenland, Guatemala, Hongarije, IJsland, Indonesië, Italië, Kameroen, Kenia, Kroatië, Lesotho, Liechtenstein, Luxemburg, Madagaskar, Maleisië, Marokko, Mexico, Namibië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oeganda, Oostenrijk, Rwanda, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Swaziland, Thailand, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.