2 weken niet donker!!!!

25 juni 2016 - Utrecht, Nederland

Tsja, Alex zag weer een aanbieding voor een boottochtje…. Deze keer naar het hoge noorden in plaats van het diepe zuiden. En Angeline gaat mee!!!! Geen pinguins, maar misschien een ijsbeer en geen zee-olifant, maar misschien een walrus. We gaan het meemaken. We vliegen op 26 juni via Oslo naar Longyearbean op Spitsbergen, stappen op woensdag 29 juni aan boord van de Ortelius en varen dan 9 dagen aan de west- en noordkust van Spitsbergen. Maar… we gaan ook nog iets nuttigs doen: de helft van de dagen gaan we helpen om Foto pakketjestranden in het noordwesten van Spitsbergen schoon te maken! Daar verzamelt veel afval dat in zee is gegooid, zoals plastic, visnetten e.d. Dus het wordt een trip waarbij we het nuttige en het aangename combineren! Oh ja, we doen nóg iets nuttigs: we spelen voor postbode en nemen een pakketje mee voor de (Chileense) kapitein…. Die ontvangt onder meer een reep chocolade en die gaat via België (waar Alex nog contact heeft met de Belgische scheepsarts van de trip naar South Georgia) via Utrecht, Schiphol, Oslo naar Spitsbergen. Hopelijk smaakt de chocolade dan nog steeds goed…

Spitsbergen ligt overigens op 80 graden noorderbreedte en dus als we Ligging spitsbergenmorgenochtend met licht opstaan zien we zondagavond 10 juli, als we weer terug zijn, pas weer een donkere hemel! Das wel een aparte ervaring … Hopelijk sluiten de patrijspoorten in de hut goed, zodat we nog wel lekker kunnen slapen.

Als het goed is hebben we wifi aan boord en kunnen jullie dus op de hoogte houden van onze avonturen. Maar voor het zover is hopen we te laten horen hoe de eerste dagen in Longyearbean zijn verlopen!

Liefs, A&A

1. Marijke:
    25 juni 2016
    Wat gaat dit weer een bijzondere reis worden....Ik wens jullie heel veel plezier en mooie ontmoetingen toe! We volgen graag jullie blog.
  2. Annelies:
    26 juni 2016
    Gaaf! Ik ga jullie volgen .Wat goed dat jullie gaan puinruimen daar is dat omdat het een speciale reis is ?
  3. Erik Mager:
    26 juni 2016
    Beter twee weken niet donker dan twee weken in het donker, lijkt me! Geef je ogen en oren en verrekijkers en camera's de kost - we zijn benieuwd!
  4. Carla Spronk:
    26 juni 2016
    Nou ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!De zaklantaarn hoeft in ieder geval niet mee!
  5. Carine:
    28 juni 2016
    Wat een mooie bestemming. Zou ik ook wel willen (dit jaar of volgend jaar). Waar hebben jullie de aanbieding vandaan?
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar de verhalen.