Nog thuis

6 december 2009 - Utrecht, Nederland

Op een druilerige zondagmorgen begin december maak je een reisweblog aan en je denkt: wat zal ik de (toekomstige) achterblijvers eens gaan vertellen?? Nou, op dit moment nog niet zoveel, want we zijn nog hard bezig met klussen, allerlei dingen regelen (adreswijzigingen, financiën, verhuur huis etc etc). Het besef dat we over ruim 3 weken in het zonnige en warme Kameroen poep aan het scheppen zijn op het Limbe Wildlife Center dringt gezien de drukte in Nederland nog niet zo tot ons door.

Afijn, we gaan jullie hier op de hoogte houden van onze reis door Afrika. We vliegen 29 december 's ochtends héél vroeg via Zurich naar Douala (Kameroen) en vliegen dan 8 maanden later op 1 september vanuit Naïrobi weer terug naar Amsterdam. In die 8 maanden doen we de volgende landen aan: Kameroen, Zuid-Afrika, Oeganda, Rwanda en Kenia. De trip zal in het teken staan van apen verzorgen in Kameroen, vertellen over apen in Zuid-Afrika én natuurlijk in alle landen apen en vogels kijken. En we gaan gewoon lekker genieten van alles wat Afrika te bieden heeft!

We hebben geen idee hoe vaak het gaat lukken om de reislog te updaten. Dat hangt niet alleen van onszelf af, maar ook van de mogelijkheden om bijvoorbeeld in landen als Kameroen en Rwanda een internetverbinding op de kop te tikken!

Wil je reageren? Graag!! We vinden het leuk om van jullie te horen. Je kunt een reactie achterlaten op deze site of ons via [email protected] bereiken! Je kunt je ook aanmelden als je automatisch een seintje wilt ontvangen als we een nieuw berichtje hebben geplaatst.

Groetjes, Alex en Angeline

Burg. gorilla's overleg

1. Martijn en Frederike:
    11 december 2009
    Beste Alex en Angeline,

Maak er een mooie tijd van!
    Succes.
    Martijn
  2. paul van straaten:
    14 december 2009
    Hoi Alex,
    Wilde je toch nog even bereiken nu je de Provincie verlaten hebt.
    Bedankt voor je attente en vriendelijke email! Was idd dus ziek, was zeker even langsgekomen als ik me beter had gevoeld. Veel plezier daar de komende 8 maanden in Afrika. Heb onze werkrelatie zeker als leerzaam ervaren.
    Groet
    Paul van Straaten
  3. Ingrid:
    15 december 2009
    Hoi Angeline en Alex,

Ik hoopte jullie persoonlijk een goede reis te kunnen wensen maar dat gaat helaas niet lukken . Een fantastische reis toegewenst en ik hoop van jullie reisbelevenissen te genieten via dit blog. En later natuurlijk de mooie verhalen en foto's. Het ga jullie goed.
    Hartelijke groet
    Ingrid de Langen
  4. Phil:
    22 december 2009
    Fijne reis gewenst! Als we elkaar per toeval weer eens in het veld troffen, dan was reizen meestal een onderwerp van gesprek; gaaf dat jullie deze stap hebben gezet.

Enjoy! Phil
  5. Mieke:
    Hoi A en A,

aangezien ik jullie mailtjes wel mis, is het wel erg leuk om op deze manier van jullie prachtige reis en van jullie verhalen op de hoogte te blijven. Maak er wat moois van en vooral geniet van alles wat jullie gaan zien en meemaken.
    Ciao Mieke
  6. Bert:
    22 december 2009
    weer een stapje verder op weg naar het donkere continent.
    dat jullie mogen tegenkomen wat je zoekt
  7. Marcel Kreuger:
    25 december 2009
    Heel veel plezier!
    Marcel
  8. Jan Albert & Irma:
    26 december 2009
    Afrika!? Is dat niet vreselijk eng? Spinnen, slangen, krokodillen, leeuwen en... apen!
    8 Maanden!? Hoe moet dat dan met je pensioen!!!
    Poep scheppen, aapjes verzorgen!? Worden jullie dan nooit volwassen???
    Het moet toch niet gekker worden!
    Je snapt wel dat we ons hier helemaal niets bij kunnen voor stellen.
    In ieder geval veel sterkte gewenst!
    Het ga je goed en, hopelijk, tot ziens!
  9. Wytze:
    27 december 2009
    Hoi Alex en natuurlijk ook Angeline,

Nog twee nachtjes slapen en dan op naar Afrika en de apen! Alsof er op kantoor niet genoeg apen aanwezig waren. Ik ben inmiddels helemaal op de hoogte van jou apenstreken en kan deze dankzij jou attentie ook zelf kunnen toepassen :-)

Veel plezier en ik zal je van de productie op de hoogte houden (weet je meteen of er in september nog werk is.