Op weg naar ......

25 november 2014 - Utrecht, Nederland

Oeps, dat is vast een verrassing om een mailtje van ons te krijgen dat er een nieuw bericht op reislogger.nl staat! Maar uhm….. gaan A&A dan weer een lange of verre of interessante reis maken? We gaan naar Sri Lanka. Dat is tegenwoordig geen heel uitzonderlijke bestemming meer, het is er zelfs toeristisch en je kunt heel veel accommodaties bijvoorbeeld via booking.com zelf regelen! Gaan we daar dan iets heel bijzonders doen? Nou, eigenlijk ook niet. We gaan 3,5 rondreizen op zoek naar apen (4 soorten) en vogels (33 endemische soorten).

voorkanten boekjes

Maar waarom dan toch een verslag op reislogger? Ten eerste omdat we zelf altijd wel lol hebben in het schrijven van de reisverslagen én omdat we een niet alledaagse manier van reizen hebben bedacht: we hebben gewoon stoer (of dom…) een auto gehuurd, zonder chauffeur….. Iedereen zegt dat je dat niet moet doen en dus….. doen wij het gewoon wel. Links rijden, veel toeteren, gaten in de weg omzeilen, de weg niet kunnen vinden, slalommen tussen de koeien, voetgangers, riksja’s enzovoorts. Dat wordt best een uitdaging denken we, maar we hebben er wel zin in. De alternatieven spraken ons namelijk niet zo aan:

1. Auto met chauffeur. Nee, de hele tijd een andere kerel in de auto vindt Angeline maar niks. Hij weet vast de weg, maar het is de vraag bij wie je veiliger in de auto zit: Alex (met -10, geen diepte zien, 5 maanden geleden geopereerd aan een oog …… maar wel rustig rijden) of een lokale chauffeur (waarvan je de kwaliteit van zijn ogen niet weet, maar die waarschijnlijk rijdt als een malloot).
  2. Openbaar vervoer. Dat had gekund, maar Angeline heeft nogal last van haar evenwicht en dan is het in- en uitstappen en stukken lopen met een rugzak geen goede keuze…..

Dus het werd een autootje huren! Ach, we hebben nog nooit zelf in Azië gereden en dus dat wordt wel eens tijd! Het wordt het 27e land waar we (ofwel Alex) zelf achter het stuur kruipen!

We rijden eerst naar Brussel en vliegen dan via Dubai naar Colombo om daar dan maar gelijk in de Toyota Corolla over te stappen. We houden jullie op de hoogte!

Groetjes van A&A

1. Erik Mager:
    25 november 2014
    Hoezo, voor het eerst een auto huren zonder chauffeur? En Uganda / Kenia dan? Alex rijdt perfect onder niet-gangbare omstandigheden en hoewel Angeline nogal eens uit haar slof wil schieten, is ze een goede kaartlezer. 't Gaat vast allemaal goed komen. Veelplezier gewenst en hartelijke groet uit Nosy Be (Madagaskar)!
  2. Wytze:
    25 november 2014
    3,5 ?? (week / maand / jaar) hoe lang dan ook: have fun.
  3. Iris:
    25 november 2014
    Hele fijne vakantie!!! Ik kijk al uit naar jullie reisverslagen! :D
  4. Carine:
    25 november 2014
    Ook ik ben weer heel benieuwd naar jullie mooie verhalen! Als jullie weer terug zijn eens een afspraak maken Alex om bij te praten?
    Goede reis!
  5. Nicolette:
    26 november 2014
    Leuk om weer mee te lezen! Veel plezier!
  6. Jasper:
    26 november 2014
    Wat?!? -10, geen diepte zien, koeien, riksja's en kuilen ontwijken en dan géén Landcruiser?!?
    Nouja, veel plezier wel toegewenst!
  7. Peter Wiggers:
    26 november 2014
    Veel plezier en goede reis!
  8. Roberto:
    29 november 2014
    Gelukkig schiet Alex nooit uit zijn slof ;)
  9. Erik Mager:
    29 november 2014
    Ja, en wat ik nog bijna vergat: Madagaskar en zo'n Renault-4! Ook toen (2006) al vrolijk rondgetuft met Angeline en Constanze met wat destijds misschien -9 was. Goed man! Ik zit er nu trouwens zelf en die R-4'tjes zie je hier nog altijd volop!