Klaar voor de start....

9 november 2012 - Utrecht, Nederland

En het startschot klinkt binnenkort  al: 11-11!! Nee, het is geen startschot voor het carnaval, daar zal je ons nooit aantreffen, maar voor een apen-reis naar Indonesië en Maleisië. We vliegen op die dag naar Singapore, onze eerste bestemming!

Sinds onze Afrika-trip van 8 maanden in 2010 hebben we onze reisblog niet meer gebruikt. Niet dat we geen vakanties in die tussentijd hebben gemaakt, maar geen opvallende. De komende vakantie wordt wel weer iets aparts: we gaan met 10 andere apen-liefhebbers een zelf georganiseerde trip naar Zuid-Oost Azië maken. En tsja, als de titel van onze reisblog AenAinA heet, dan kunnen we Afrika zomaar veranderen in Azië en jullie wederom lastig vallen met onze avonturen! De trip gaat deze keer geen 8 maanden, maar ‘slechts’ 3,5 week duren, iemand noemde dat voor ons doen ‘een lang weekend’….. We zullen dan ook niet zo heel veel berichtjes plaatsen, naar verwachting 3 of 4. Maar het wordt hopelijk wel een heel bijzondere reis, waarbij de nadruk ligt op het bezoeken van diverse (apen-)projecten op Sulawesi en Borneo. Maar we gaan ook proberen leuke beesies te spotten in het regenwoud (orang oetans, neusapen e.d.), gaan lekker een dag snorkelen, bezoeken een dierentuin en snuiven uiteraard de lokale Aziatische sfeer op. Kortom, van alles wat. Maar het meest bijzondere voor ons is toch wel dat we dat met een groep gaan doen: 9 dames en 3 heren. Wij zijn benieuwd hoe het gaat worden en hopelijk jullie ook!

Deze orang oetan (prachtige foto van Iris) heeft ons al in de gaten en hopelijk  spotten wij straks een soortgenoot van haar in het regenwoud!Radja foto Iris okt 2012