Voorspellende woorden………

8 oktober 2015 - Utrecht, Nederland

Hmmm…. de reisblog heet AenAinA. Behalve Europa beginnen alle continenten met een A en dus kunnen we de blog voor alle verre reizen gebruiken. Maar ja….. ik ga binnenkort voor het eerst zónder andere A op vakantie en dus gaan we een beetje sjoemelen met de naam van de blog….. Overigens ga ik wel in goed overleg én met goedkeuring van de andere A alleen op reis hoor!

Hoe komt dat zo, dat ik alleen ga? Ik zat een paar weken geleden wat te rommelen op internet en stuitte op een super aanbieding. Maar ja, vertrek al op 2 november…... Ik heb een uur naar die aanbieding zitten staren en dacht alleen maar ‘dit kan niet waar zijn voor die prijs’. Gelijk contact opgenomen met het reisbureau birdingbreaks.nl of er nog plek was…. ja er was nog plek! Mooi. Maar ja, ik wist dat Angeline het druk heeft op haar werk en het de grote vraag was of zij mee zou kunnen….. Dat bleek helaas niet het geval….  grrrrrr….. maar….. ze vond het geen probleem als ik alleen zou gaan! Hmmm, dat voelde best een beetje vreemd moet ik eerlijk zeggen..… De vorige reisblog over Ghana hebben we immers als volgt afgesloten: "Waar de volgende bestemming heen gaat weten we nog niet, maar dat merken jullie vanzelf. Angeline roept dat ze pinguïns wil zien. Dus wie weet….".

Die woorden bleken een soort voorspellende waarde te hebben want ik (Alex) ga nu dus pinguïns kijken op de Falkland eilanden en South Georgia! Mooie boel is dat hè? Maar…. de reis gaat niet naar Antarctica, dussss ‘dat gaan we dan nog een keertje samen doen’ zei ze. ‘Goede deal’ riep ik en een paar uur later was de ‘vogelcruise’ geboekt…. Het nemen van beslissingen is geen kernkwaliteit van me, maar soms opeens wel…..

Afijn, ik zit straks in totaal 19 dagen op het schip de Plancius en ben vóór en na de cruise nog een paar dagen in Argentinië om een beetje te vogelen en van het lekkere weer te genieten. De Plancius is een middelgroot schip waar circa 110 toeristen aan boord kunnen. Er is een mogelijkheid om te mailen en internetten, dus ik kan waarschijnlijk wel wat berichtjes posten. Hopelijk met foto’s, maar da’s nog even de vraag. Hmmmm, maar ik heb nu niemand die de stukjes redigeert voor me…..RoutePlanciusNou ja, we zien wel hoe dat gaat… Het vogelen wordt ook wel spannend, want ik heb nu geen secondant meer en mijn ogen zijn zeker niet gemaakt om zeevogels te spotten. Ik hoop maar dat er héél veel zeevogels zijn, dan kan ik er vast wel een aantal op naam brengen! En ik heb ook niemand meer die de spulletjes terugvindt die ik kwijt raak/maak. Ik ben namelijk een kei in het kwijt raken van dingen. Maar ach, ik zit op een boot, dus erg ver weg kunnen die spullen dan toch niet zijn. Die ongemakken neem ik graag voor lief, want ik heb er écht héél veel zin in!!

Het reisschema: ik vlieg vrijdag 30 oktober naar Buenos Aires en de volgende ochtend door naar Trelew/Puerto Madryn. De boot vertrekt op 2 november aan het einde van de middag om op 20 november in Ushuaia (de meest zuidelijke stad ter wereld) ’s ochtends vroeg aan te meren. Op 26 november sta ik dan weer op Schiphol in de hoop dat ik opgehaald wordt ;-) !

Groetjes, Alex

1. Joke en wim:
    8 oktober 2015
    Beste Alex,
    Dit wordt vast heel spannend zo zonder Angeline! Zijn heel erg benieuwd naar je verhalen....Een heel goede reis gewenst!
    Joke en Wim
  2. Tom Peters:
    9 oktober 2015
    He, Ushuia! Pa weet er misschien nog wel de beste adresjes.
  3. Marja:
    12 oktober 2015
    Hoi Alex,

Ziet er supergoed uit! Met al dat zoeken naar je spullen, heb je vast geen tijd je alleen te voelen. haha!
    Een hele fijne reis en mooie reis ervaringen.

Groetjes,
    Marja